Välkommen att fira Världsdagen för Downs syndrom hos Uppsala stadsbibliotek. Alla är välkomna!

VAR: Läsfabriken, Stadsbibliotekets barnavdelning

NÄR: Lördag 23 mars kl.  13.00-15.00

PROGRAM:

13.00-13.30 Sångstund med TAKK

Kom och Rocka Sockorna med Emma och Ako. Vi sjunger, spelar och tecknar barnvisor tillsammans. För barn i alla åldrar och medföljande vuxen. Föranmälan till kundtjanst@bibliotekuppsala.se eller 018-727 17 10. Drop in i mån av plats.

13.00-15.00 Sockigt pyssel med Designlabbet Funkis

Ta med egna strumpor eller använd materialet som finns på plats. Skapa handdockor, handledsvärmare och låt fantasin flöda.

Svenska Downföreningen, avdelning Uppsala bjuder på enklare fika och svarar på frågor. Vid uppehållsväder finns spel och andra aktiviteter på innergården.

Samarrangör: Svenska Downföreningen, Studiefrämjandets Kulturskola Funkis och FUB

• Plats: Läsfabriken, Stadsbibliotekets barnavdelning
  • Vid frågor om evenemanget, kontakta arrangör.

Har ditt barn eller du behov av särskilda anpassningar för att ert besök hos oss ska fungera? Hör då av dig till oss, i god tid innan ditt besök, så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.