Årets vinnare av designtävlingen för Happy Socks är…..Nils Walter, 14 år från Ystad.
Stort varmt grattis, Nils! Och tack för det fina bidraget, ”Rock and Roll”

Ett stort tack till alla er andra som också skickade in fina och spännande bidrag. Ni gjorde det svårt för juryn!

Nils med sitt vinnande bidrag

Juryns motivering lyder;
Det mesta går lite lättare med musik och en bra sång sätter sig på huvudet. Med den här ”rockande sockan” vore det väl tusan om inte alla Rockade sockorna året om!

Och så här ser den ut på lite närmare håll

Den vinnande strumpan kommer att paras ihop med en strumpa från Happy Socks ordinarie sortiment, märkas upp med Rocka sockorna-logga och säljas Happy Socks butiker och i deras webbshop, samt hos många av deras återförsäljare från och med den slutet av februari 2022 till förmån för Svenska Downföreningen.

Jury:
Juryn bestod av William Gårdeman, expert på (och med) Downs syndrom, Paula Maso, Creative Director på Happy Socks , Tom Webersink, Country Manager Sweden på Happy Socks och Annika Lindqvist, kommunikatör på Svenska Downföreningen.