Vi är så glada över de samarbeten vi har med företag som på olika sätt stödjer föreningen. Ni hjälper oss i vårt arbete att sprida kunskap om Downs syndrom och att arbeta med de frågor som är viktiga för att personer med Downs syndrom ska få samma möjligheter till ett bra och delaktigt liv som alla andra.

En del företag stödjer oss löpande under året andra i samband med Rocka sockorna i mars och Rocktober i oktober. Allt stöd är lika välkommet och värdefullt.

Sponsring

Är du en organisation eller ett företag och vill stödja oss ytterligare i form av sponsring eller annat? Kontakta oss på info@svenskadownforeningen.se för vidare dialog.

Vi riktar vårt varmaste tack till:

Vi är glada över vårt fleråriga samarbete med Trocadero.

Trocadero stödjer oss på en rad olika sätt under hela året, vilket betyder enormt mycket för oss i föreningen. Trocadero är verkligen en möjliggörare för mycket av vår verksamhet.

För varje såld Trocadero 50 cl i alla Pressbyråns butiker ger Trocadero fem kronor till Svenska Downföreningen. Kampanjen varar mellan den 4/3 till 24/3 2024.

Vi är stolta över att meddela att Pressbyrån stödjer Rocka sockorna-kampanjen 2024! I alla Pressbyråns butiker, från söder till norr, kommer Rocka sockorna kampanjen ha synlighet mellan 4/3 till 24/3 2024. I perioden så skänks också 5 kronor till Rocka sockorna och Svenska Downföreningen varje gång någon köper en Trocadero 50 cl på Pressbyrån. Tack Pressbyrån för ert engagemang och stöd!

Smarteyes rockar sockorna tillsammans med
Svenska Downföreningen. Smarteyes tagit fram en barn- och ungdomskollektion till stöd för rockasockorna-initiativet.

Bågarna är lekfullt färgglada och precis som så många bär sina strumpor i
mars månad – är bågarnas skalmar olikfärgade. Dessutom skänker Smarteyes
50 kr för varje såld barn- och ungdomsbåge under mars månad till Svenska Downföreningen för att bidra till vårt arbete för alla människors potential och
lika värde.

Hatten Förlag har gett stöd till Svenska Downföreningens arbete och Rocka Sockorna kampanjen under många år.

Hatten förlag är kanske mest känd för utgivningen av böcker om Babblarna som också stödjer också Svenska Downföreningen och Rocka sockorna. Babblarna älskas av alla, stora som små och ingen tänker på att det är just språkträning det handlar om i leken och äventyren i Babblarnas värld. Babba ba ba babbaaaa!

Happy socks har under flera år varit med å stöttat föreningens arbete på olika sätt. Det har varit allt från designtävlingar och samarbete om egen kollektion med Rockiga sockor, till sponsring av föreningens olika evenemang.

Babyshop.se säljer barnmode, leksaker, babyprodukter och barnrumsinredning på nätet. Babyshop stödjer föreningen på en rad olika sätt under året. Bland annat med presentkort som vi lägger med i våra Rocka babysockorna utskick. Samarbetet påbörjas från och med 21 mars 2023. Har du precis blivit förälder till ett litet barn med Downs syndrom? Beställ ditt Rocka babysockorna paket här!

Under hela mars månad har Vårdväskan ett samarbete med Svenska Downforeningen där de skänker en summa pengar för varje såld stödstrumpa. Genom att handla dina stödstrumpor hos Vårdväskan i perioden bidrar du till föreningens viktiga arbete.

För att uppmärksamma vårt samarbete har Vårdväskan också tagit fram ett unikt kit med rockiga stödstrumpor som du kan mixa och matcha precis som du vill.

Tack för ert stöd Vårdväskan!

Vi är stolta över att det svenska musikbolaget Starmony stödjer Rocka sockorna-kampanjen 2024! Alla våra medlemmar kommer mellan 21/3 och 30/4 2024 få helt gratis tillgång till att skapa musik i deras banbrytande appar. Musik är sannerligen till för alla, och något som har en nästan magisk förmåga att skapa gemenskap över gränser. Tack Starmony för ert engagemang och stöd!

Vi uppskattar att Taxi Stockholm uppmärksammar Rocka sockorna och Världsdagen för Downs syndrom. Det är ett kraftfullt exempel på hur näringslivet kan använda sin räckvidd och inflytande för att tillsammans med oss sprida medvetenhet, främja inkludering och visa sitt engagemang för alla människors lika värde. Tack Taxi Stockholm!

Woolpower har under flera år sponsrat vår Rocka sockorna kampanj. Det är vi så tacksamma för.

SKYLTMAX har under flera år skänkt gåvor och bidragit till Svenska Downföreningens arbete. Tack Skyltmax!

Lagsmycken.se och säljer armband samtidigt som de möjliggör för idrottslag och skolklasser att sälja armband för att tjäna pengar och samtidigt stödja någon av följande organisationer; Svenska Downföreningen, Barn-cancerfonden, Maskrosbarn, Vänföreningen Lilla Hjärtat och Röda Korset

Lagsmycken säljer även Rocka sockorna-armband året om och skänker 40:-
per sålt armband till vår verksamhet. Läs mer på www.lagsmycken.se

Seger har under flera år sponsrat vår Rocka sockorna kampanj. Det är vi så tacksamma för.

RaceONE samarbetar med Svenska Down föreningen med att arrangera
virtuella lopp där anmälningsavgiften oavkortat går till Svenska Down
föreningen. Med ett virtuellt lopp kan man springa när och det
passar just dig.

Skandia Fastigheter uppmärksammar Rocktober – kunskapsmånaden för Downs syndrom i sina åtta köpcentrum runt om i Sverige. Kampanjen är ett samarbete med Svenska Downföreningen och startade redan under oktober 2022 på köpcentrumet Commerce i Skövde.