Var: Kungsbygget Äventyrspark, 312 98 Våxtorp

Datum: Torsdag den 6/6

Tid: Vi börjar åka kl 11.

Anmälan: anmäl dig till skane@svenskadownforeningen.se, senast 31 maj.

Alla medlemmar i avdelning Skåne bjuds in till Kungsbygget mellan Våxtorp och Örkelljunga  för sommarrodel och zip-line den 6 juni. Vi börjar åka kl 11. Vi har 25 ziplinebiljetter och 100 rodelåk.

Anmäl om du vill åka zip-line så vi vet att biljetterna räcker. Föreningen bjuder en person med DS och en medföljande per sällskap. Föreningen bjuder även person med DS och en medföljande på rodel.

Beroende på hur många som kommer  och hur roligt alla tycker det är kan antalet åk per person variera. Det blir ett kul tillfälle att träffas, umgås och vara aktiva. Vi tar med korv, korvbröd och dricka till alla som anmäler sig (vi bjuder hela familjen på korv, meddela ev allergier).

Vill du veta mer om Kungsbygget kan du läsa på kungsbygget.com. Det finns möjlighet till höghöjdsbana och cykling, men det får bokas och betalas på egen hand.