Tillsammans med Happy Socks arrangerar vi en tävling där vi bjuder in dig som har Downs syndrom att skicka in ditt bidrag på hur du tycker en strumpa ska se ut. Du får ta hjälp av någon i familjen eller en kompis om du behöver, men gör så mycket du kan själv så det verkligen blir din design.

Tävlingen pågår mellan den 1-22 oktober.

Den vinnande strumpan kommer att paras ihop med en strumpa från Happy Socks ordinarie sortiment, märkas upp med Rocka sockorna-logga och säljas Happys Socks butiker och i deras webbshop, samt hos många av deras återförsäljare från och med den 14 februari 2022 till förmån för Svenska Downföreningen.

Använd mallen här nedanför för att skapa din strumpa och skicka in den per post till Svenska Downföreningen, Linnégatan 75, 114 60 Stockholm eller per mail, tavling@svenskadownforeningen.se

Om du har möjlighet att skicka med en bild på dig med ditt bidrag så är det bra, då kan vi visa alla bidrag och deltagare på Facebook och Instagram efter tävlingen och skapa en strumpkavalkad!

Nu är det bara fantasin som sätter gränser, så sätt igång och lycka till!

Jury:
Juryn består av William Gårdeman, expert på (och med) Downs syndrom, Paula Maso, Creative Director på Happy Socks , Tom Webersink, Country Manager Sweden på Happy Socks och Annika Lindqvist, kommunikatör på Svenska Downföreningen.

Tävlingsregler;
Tävlingen är endast öppen för personer med Downs syndrom. Hjälp från en anhörig eller vän är tillåten i viss utsträckning, men bidraget ska till största del vara designat och färgsatt av personen med Downs syndrom.

Det vinnande bidraget presenteras den 29/10. Juryns beslut kan inte överklagas.

Vinsten består av att strumpdesignen produceras, paras ihop med en strumpa ur Happy Socks ordinarie sortiment och säljs via Happy Socks och deras återförsäljare från och med 14 februari 2022 till förmån för Svenska Downföreningen, så långt lagret räcker.