Kom och Rocka Sockorna med oss på Internationella Downs syndromdagen!

Datum: 21/3 2021. Plats: Järvzoo, Järvsö. Tid: 11.30.

Eventet är gratis för medlemmar i Svenska Downföreningen.
Icke medlemmar betalar entré enligt Järvzoos entrépriser.

Nu har det gått ett år sedan vi träffades sist, ett år under en tung och påfrestande pandemi, som i och för sig fortsätter detta år. Styrelsen har noga övervägt om vi kan ha ett event och i så fall hur och var.

Vi har kommit fram till att vi firar utomhus men att eventet kommer att ske på ett litet annat sätt än tidigare.

Vi träffas utanför entrén vid Järvzoo kl 11.30. Där kommer alla att få en egen korv och fika påse enligt det antal ni skickat in i anmälan. Vill man ha varm dryck så som kaffe/te/varm choklad så tar man med det själva och om ni vill ha senap och ketchup på korven lägger ni med det också. I påsen kommer det att finnas korv, korvbröd, festisar och något fikabröd.

Kl 11.40 kommer vi att stå utanför entrén, med Corona avstånd, för att vara uppkopplade live mot det event som Svenska Downföreningen har över hela Sverige. Där skickar vi vår hälsning till alla andra avdelningar och de som sitter hemma och tittar.

Därefter går man i sin egen takt runt Järvzoo, observera att ingen gemensam korvgrillning/fika sker. Järvzoo har ställt ut några extra bänkar och bord samt en extra grillplats vid älgarna.

På grund av pandemin så är all publik matning av djuren inställd precis som alla andra aktiviteter i parken.

När man känner sig nöjd så åker man hemåt och eventuellt överblivet fika tar man med sig hem och njuter av senare. Järvzoo har öppet till kl 15.00.

Då vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer kan eventet med kort varsel ställas in, helt beroende på hur pandemin fortgår. Vi ber alla att följa uppdaterade lokala restriktionerna via region Gävleborg https://www.regiongavleborg.se/halsa-och-vard/samlad-information-om-corona/nya-skarpta-rekommendationer-i-gavleborg/

Observera att egen försäkring gäller vid eventet.

Anmälan sker till gavleborg@svenskadownforeningen.se senast den 14 mars. Ange antal deltagare, vuxna samt ålder på barnen. Uppge eventuella allergier i anmälan. Vid eventuella frågor ring eller sms:a till Ulrica Östh 070-367 65 61.

Vi hoppas verkligen att vi kan träffas på ett Corona-säkert sätt där vi håller avstånd till varandra men ändå får till ett härligt firande av Internationella Downs syndromdagen och vårt Rocka Sockor event!

Välkommen!

Svenska Downföreningen Gävleborg