Välkomna att fira Internationella Downs Syndromdagen med Svenska Downföreningen avdelning Uppsala!

I samarbete med KFUM Uppsala Motus-Trampolin finns möjlighet för våra medlemmar med Downs syndrom och deras syskon att prova på att hoppa trampolin. Missa inte den chansen!

Kanske kommer det också att finnas en hinderbana och om inte annat, möjlighet till rörelse och umgänge.

Oömma kläder med bra rörlighet och gärna halkstrumpor är en rekommendation.

Inga smycken.

Vi bjuder på dricka och frukt till barnen och kaffe till vuxna.

Tid: lördagen 25/3 kl. 10-12

Plats: Valsätraskolans Idrottshall, Slädvägen 2-6

Kontakt: Martina Grandin, 070-779 09 34

Anmälan: Senast 20/3 till Svenska Downföreningen Avdelning Uppsala uppsala@svenskadownforeningen.se (gärna snarast möjligt så att vi vet att vi blir tillräckligt många för att kunna hålla aktiviteten. Har den 20:e passerat och ni inte har anmält er, hör av er direkt till Martina så går det säkert att ordna.)

VAD ÄR TRAMPOLIN?
Trampolin är en utmärkt träningsform där både balans, koordination, smidighet, kondition och styrka tränas. Det är också en varierande sport med ständigt nya mål och upplevelser vilket driver hopparen att fortsätta för att hela tiden testa gränserna.