Medlemmar i Svenska Downföreningen Skåne inbjuds att delta i ett tredagarsläger med musik och dans för tonåringar med vårdnadshavare på Breanäs Hotell, Immeln. Lägret genomförs i samverkan med Kulturskolan i Malmö.

• FÖR VEM: En tonåring med Downs syndrom i åldern 13 – 19 år i sällskap med en förälder eller annan vårdnadshavare.
  • TID: Från fredagen den 17 juni vid lunch till och med söndagen den 19 juni vid eftermiddagsfika.
  • PLATS: Breanäs Hotell, Immeln, hotell och konferensanläggning vid sjön Immeln i Nordöstra Skåne. Inkvartering i dubbelrum.
  • VAD FÅR MAN GÖRA: Musicera och dansa morgon, middag och kväll under ledning av erfarna pedagoger från Malmö Kulturskola. Bada i sjön, promenera i skogen, leka och umgås.
  • MAT: Helpension. Meddela om det finns särskilda behov angående maten.
  • KOSTNAD: 500 sek per person, det vill säga 1.000 sek för familj.

INTRESSEANMÄLAN: Begränsat deltagarantal. Intresseanmälan senast den 2 maj 2022 till skane@svenskadownforeningen.se. Meddela namn både på förälder och barn samt barnets ålder.

Vill du veta mer så ring Anne Louise, tel 0707-140376.

OBS: lägret är kun för medlemmar i Svenska Downföreningen avdelning Skåne