Välkommen på digital föreläsning med Dr. Brian Skotko 21 november kl 20:00. OBS: begränsad antal platser!

Dr. Brian Skotko är en legend inom den internationella Downs syndrom communityn, och han kommer att hålla en gemensam föreläsning för medlemmar i båda Svenska Downföreningen och Norsk Nettverk for Downs Syndrom.

Dr. Brian Skotko kommer på ett lättförståeligt sätt att gå igenom och förklara nyligen kända forskningsstudier inom området Downs syndrom. Föreläsningen kommer hållas i Zoom och du anmäler dig här:

Föreläsningen är ett medlemsevenemang. Om du inte är medlem i föreningen kan du registrera dig här:

Välkommen till den digitala föreläsningen med Dr Brian Skotko!

OBS! Denna digitala föreläsning kommer inte att spelas in, därför måste alla intresserade delta i Zoom måndagen den 21 november kl 20.00. Föreläsningen äger rum på engelska och här är den engelska beskrivningen:

The Latest and Greatest Research About Down Syndrome

The media headlines have been abuzz: “Down syndrome cured in a petri dish!” “Clinical Drug Trials for People with Down Syndrome Aim to Improve Their Cognition and Memory.” What exactly does this news mean? What promises are just around the corner, and which ones are still science fiction? In this workshop, Dr. Brian Skotko will review recent landmark research studies, involving people with Down syndrome. He will explain the science in a way that every parent/caregiver can understand, and participants will leave with an up-to-date appreciation of research’s limitations and potentials.

Läs gärna om Dr. Skotko på hans hemsida: https://bit.ly/BrianSkotko