Skidresa med Svenska Downföreningen Avdelning Väst vecka 7 2017

skidresa

Varmt välkommen till en favorit i repris. Följ med på skidresa till Kläppen i Sälen på sportlovet vecka 7 2017 (söndag-söndag). Vi bor i 6-bädds radhuslägenheter med skidavstånd till backarna. Fyra dagar arrangeras privat skidskola för våra barn med Downs syndrom.

Vi bor i egna lägenheter intill varandra i Sjungarebacken som ligger centralt placerat på Kläppen. Här är det nära till lift & pist, restauranger, sportaffär, skidskola, aktiviteter och livsmedelsbutik. Lägenheterna har 6 bäddar fördelade på ett sovrum och ett sovloft. Kläppen passar perfekt för barnfamiljer med snälla backar för de yngsta och coola parker för de som gillar att hoppa. I år inviger man en toppmodern gondolbana för snabba och bekväma transporter upp på fjället.

Skidskola för våra barn med Downs syndrom kommer att hållas under fyra förmiddagar. För att få mest utbyte av skidskolan matchas barnen med en egen skidlärare.

Vi har tillgång till samlingsrum och spelrum för barnen samt möjlighet att boka familjespa och vedeldad badtunna.

Priset är 9 100 kronor (frivilligt avbeställningsskydd kan läggas till, kostnad 395 kronor). Kostnad för liftkort tillkommer. Kostnad för skidskola för barn som har Downs syndrom betalas helt eller delvis av föreningen, alla detaljer är inte klara i skrivande stund.

Anmälan senast 11 oktober till Ann-Charlotte Ekensten via e-post: ekensten@gmail.com

Arrangemanget genomförs under förutsättning att 7-10 familjer anmäler sig. Först till kvarn gäller!

Meddela i anmälan:

• Om ni vill bo i egen lägenhet eller dela boende med någon?
  • Namn på samtliga vuxna och barn.
  • Hemadress, mobilnummer och e-post.
  • Om ni vill ha avbeställningsskydd, 395 kronor tillkommer.
  • Beskriv ert barns skidvana som information till skidläraren.

Bokningsbekräftelse och faktura kommer via e-post från Kläppens bokning. Vår kontaktperson på Kläppen heter Åza Bengtsson.

Läs gärna mer om Kläppen och lägenheterna i Sjungarebacken på www.klappen.se

Välkommen!

This entry was posted in Aktiviteter, Föreningen, Lokala nätverk, Sport och fritid. Bookmark the permalink. Both comments and trackbacks are currently closed.
  • Banner insamling kortare text jpg