Engagera dig

Genom ditt medlemskap i föreningen stödjer du arbetet för full delaktighet och självbestämmande i samhället för personer med Downs syndrom.

Vill du engagera dig aktivt i det ideella arbetet är du varmt välkommen!
Skicka ett mejl till medlem@svenskadownforeningen.se och berätta kort om dig och vad du brinner för.

Det kan handla om allt från att ingå i en arbets- eller projektgrupp över en längre tid, bli kontaktperson för ett lokalt nätverk, anmäla intresse för styrelse- eller valberedningsarbete, vara tältvärd vid Lidingöloppet, klistra frimärken eller koka kaffe till en medlemsträff. Alla insatser är lika viktiga och nödvändiga. Vi behöver dig som aktiv medlem i stort som smått!

Har du en projektidé?
Fyll i mallen för projekt (finns i menyn till vänster) och skicka till info@svenskadownforeningen.se

Lokalavdelning
Vill du starta eller engagera dig i en lokalavdelning? Läs hur det fungerar i menyn till vänster.

Här nedan annonserar vi efter vilka ideella krafter vi söker specifikt efter just nu. Mest aktuellt överst i flödet. Var uppmärksam på inläggets datum så att du ser att posten är aktuell.