Bildbank

[metaslider id=15271]

Svenska Downföreningen växer och det gör också behovet av presentationsmaterial. Därför efterlyser vi bilder på personer med Downs syndrom i alla åldrar och situationer.

Bilderna är tänkta att användas på vår hemsida, vår Facebooksida, i presentationer, i broschyrer med mera, med syfte att påverka attityder och uppfattningar som kan finnas om personer med DS.
Till exempel vill vi ha flera bildspel, som exemplet ovan, på hemsidans olika sidor.

Vi tar tacksamt emot bilder då personen/personerna är aktiva på något sätt, utför en handling eller att det är liv/action i bilden. Det får gärna vara fler personer på bilderna som gör något tillsammans, både personer med och utan DS. Bilder som på något vis förmedlar delaktighet, gemenskap, möjligheter, glädje, framtidstro eller den typen av positiv anda.

Viktigt att fotografen och personen/personerna på bilderna (alt. vårdnadshavare) har gett sitt medgivande till att bilderna får användas och publiceras av Svenska Downföreningen.

Om du skickar in bilder godkänner du samtidigt att Svenska Downföreningen får använda och publicera bilderna i material som presenterar och representerar föreningen. Vi förbinder oss att enbart använda bilderna i  sammanhang som har med föreningens verksamhet att göra. Vi garanterar dock inte att alla bilder kommer att användas. Alla bilder sparas i vår bildbank.

Här kan du ladda upp bilder till föreningens bildbank. (Endast föreningens kansli har tillgång till bildbanken):

Döp/namnge bilden (som ligger på din dator) med namn på personen/personerna samt också fotografens namn om ni vill ha med detta vid ev. publikation.
Exempelvis om jag skickar in en bild på min dotter med ett foto jag tagit så döper jag bildfilen till: Linnea_Foto_Jessica_Steje

Klicka på välj fil och hämta den namngivna bilden från din dator och klicka sedan submit. Upprepa proceduren för varje bild.[simple-wp-dropbox]

Problem med uppladdningen? Eller om du vill komplettera med uppgifter, kontakta Jessica Steje, kommunikatör på kansliet.