Mer info om medlemskap

För att bli medlem klicka på länken: Bli medlem *)
*) Kontakta kansliet på telefon 08-730 48 25, om du behöver hjälp med att ansöka om medlemskap.

Bildkollage Downforeningen
Svenska Downföreningen tror på alla människors potential och lika värde. Som medlem bidrar du till att skapa ett samhälle där människor med Downs syndrom är jämbördiga medborgare med full delaktighet, jämlikhet och självbestämmande utifrån var och ens individuella förutsättningar.
I ett upplyst och engagerat samhälle kan personer med Downs syndrom leva fullvärdiga liv och bidra till samhällets utveckling.

Ditt stöd behövs! Bli medlem och rocka sockorna* året runt med oss!

Vi är en ideell förening som är rikstäckande med lokala avdelningar. Föreningen drivs utan vinstsyfte och är partipolitiskt och religiöst obunden.

För att bli medlem tryck på länken: Bli medlem *)

Det här gör vi
Svenska Downföreningen ökar kunskapen om Downs syndrom och driver påverkansarbete för full delaktighet och självbestämmande. Vi ger personer med Downs syndrom och deras familjer en plattform där de kan göra sina röster hörda och skapar möjligheter för aktiviteter, möten och gemenskap.

Målområden

• Engagerade medlemmar
  • Samhällspåverkan
  • Öka kunskapen om Downs syndrom
  • Främja forskning och utveckling
  • En stark organisation

Ledord
KUNSKAP – GEMENSKAP – MÖJLIGHETER

Som medlem får du

• tillgång till en lokalavdelning där du kan träffa nya vänner, utveckla gemenskap och delta i träffar, aktiviteter och möten
  • tillgång till kunskap och information genom bl a föreläsningar och utbildningar
  • föreningens e-postutskick, med information om föreningens verksamhet och nyheter
  • möjlighet att gå med i föreningens medlemsforum på Facebook
  • möjlighet att bidra till samhällsutvecklingen
  • kanaler att engagera dig och påverka genom föreningen – om du vill!

Välj typ av medlemskap

• Ett personligt medlemskap kostar 100:- och gäller för en person.
  • Ett familjemedlemskap kostar 300:- och gör alla som bor på samma adress till medlemmar.
  • Ett yrkesmedlemskap kostar 750:- och gäller för habiliteringar, skolor med mera. Yrkesmedlemskap omfattar all yrkesverksam personal i verksamheten som tecknar medlemskapet. Yrkesmedlemmar har yttranderätt men inte rösträtt på föreningens årsmöten.

Behandling av personuppgifter

Som medlem i Svenska Downföreningen kommer dina personuppgifter  att lagras för att kunna fullgöra relationen till dig. Genom att lämna dina personuppgifter godkänner du att Svenska Downföreningen lagrar och behandlar dessa, dels med fullgörande av avtal och dels med Svenska Downföreningens berättigade intresse som rättslig grund.

Alla personuppgifter behandlas i enlighet med den vid varje tillfälle gällande lagstiftningen. Utförlig information gällande Svenska Downföreningens  behandling av personuppgifter, finns på http://www.svenskadownforeningen.se/information-om-gdpr/

Genom att betala medlemsavgiften godkänner du att du har mottagit denna information om Svenska Downföreningens personuppgiftsbehandling.

Med hjälp av dina inloggningsuppgifter, som du får som medlem, kan du även själv ändra en del av dina personuppgifter genom att logga in från vår hemsida.
Har du några frågor om Svenska Downföreningens användarvillkor, vänligen e-posta info@svenskadownforeningen.se  eller ring till kansliet på 08 -730 4825.

DSC01610[1]

* Att rocka sockorna innebär att vi ”rockar våra kromosomer”. Med kraft och glädje lyfter vi fram våra unika förutsättningar, för att ge samhället en chans att se och stötta utvecklingen av alla människors fulla potential.

(Betydelser av “Att rocka“: 1. Visa vägen/ta ledarskapet 2. Överträffa förväntningar och väcka förundran 3. Att ha det lilla extra)

• Svenska Downföreningen | Linnégatan 75, 114 60 Stockholm| Telefon: 08-730 48 25 | E-post: info@svenskadownforeningen.se | Swish: 123 634 52 35 | Plusgiro: 13 595-4 | Organisations.nr: 802411-5761

• Banner insamling kortare text jpg-1