Fysisk aktivitet är viktig för alla! För tredje året i rad arrangerar vi Rocktoberracet, ett lopp för att uppmärksamma kunskapsmånaden för Downs syndrom.

Du deltar utifrån dina egna förutsättningar, oavsett ålder eller fysiska förutsättningar.  Loppet är ett valfritt 5 eller 10 km, och du kan göra loppet från och med nu och ut hela oktober månad. Spring, gå, cykla eller rulla i egen takt. Gör det själv eller samlas ett gäng och genomför sträckan tillsammans!

Du väljer själv om du vill betala 100/150/200 kronor i anmälningsavgift.  Av anmälningsavgiften går 20,- per deltagare + 5% i transaktionsavgifter till RaceONE, resterade summa går till Svenska Downföreningen.

Så här fungerar det:

1. Ladda ner RaceONE-appen och registrera dig till loppet. Här kan du ladde ned appen om du har android telefon // Här kan du ladda ned appen om du har iPhone.
  2. Anmälningsavgiften är valfri 100 / 150 / 200 SEK.
  3. Du kan välja mellan ett 5 km eller 10 km lopp
  4. Registrera ditt lopp genom att använda RaceONE-appen. Du kan även registrera det i efterhand om du använder GPS-klocka eller en annan träningsapp för registrering, senast 31/5.

Lycka till!

Ditt bidrag stödjer vårt arbetar med att:

• Öka kunskapen om Downs syndrom (DS)

• Påverka för full delaktighet för personer med DS

• Främja forskning relaterad till DS

• Stärka personer med DS och deras familjer

• Påverka så att samhället lever upp till FN:s konvention om rättigheter för personer med funktionsnedsättning.